Velkommen i Klostermarkens Børnehus

Hjertelig velkommen

Hvor finder du en institution midt i byen, med kæmpe udeområder og certificeret med det grønne flag? Svaret er Klostermarkens Børnehus.

Klostermarkens børnehus er en grøn institution beliggende midt i byen. Vi har en unik natur i lokalområdet med åer, søer og oplevelsessti, samt de mest fantastiske udearealer på institutionens grund. Derudover ligger vi i kort gåafstand til centrum af Ringsted og dyrker derved også hyppigt de kulturtilbud Ringsted kommune tilbyder. (Bibliotek, svømmehal, gymnastiksal, legepladser, Klosterlunden mm.)

Natur

I Klostermarkens Børnehus er certificeret med friluftsrådets grønne flag, samt bæredygtighedsflaget der markerer en ekstra indsats omkring natur og miljø i hverdagen sammen med børnene.

Vi er beriget med fire forskellige legepladser som er tilpasset de forskellige aldersgrupper repræsenteret i huset. Derudover har vi en dejlig naturlegeplads med masser af motoriske udfordringer til børn i alle aldre.

Natur

Vi går meget op i, at både børn og voksne trives i vores hus. For os er det i relationen at udvikling hos børn sker. En tryg og tillidsfuld relation mellem barn og voksen er en forudsætning for udvikling og læring. Vi har et anerkendende barnesyn, og taler med børnene i "børnehøjde", vi viser at vi vil børnene og at de er betydningsfulde for os. Samtidig lægger vi vægt på at børnene har grænser at agere inden for. For os betyder det, at vi er respektfulde og troværdige rollemodeller som støtter barnet i dets udvikling og sætter trygge tydelige rammer.

Børnehuset er opdelt i to afdelinger. En vuggestue afdeling med to stuer (6 mdr. - 3,1 år) og en børnehave afdeling med to stuer (3,1 år - skolestart).

I vores hus har vi fokus på dybe relationer til børnene og tæt forældresamarbejde, og derfor har vi struktureret os således, at børnene kun har ét skift i deres tid i vores hus. Når barnet starter i vuggestuen bliver barnet på denne stue indtil børnehavestart. Barnet skifter til børnehaven og vil være tilknyttet samme gruppe indtil SFO-start.

Natur

Vi arbejder med åbne døre og en meget stor grad af fællesskab indbygget i det daglige liv i hele huset. Dette betyder også at personalet har kendskab til alle børn i huset, og derfor kan vi hjælpe hinanden på kryds og tværs ved sygdom og ferie. I vil derfor kunne møde børnehave personale i vuggestuen nogle dage og omvendt.

Hvis du har spørgsmål til os, er du altid velkommen til at ringe til leder Louise Jürs Johnsen på tlf. 57 62 81 00